Gratis forundersøgelser i København. Book tid

Gratis forundersøgelser i Kbh. Book tid.

Mini ansigtsløft

Et mini ansigtsløft er for dig, der synes, at huden er blevet lidt løsere i ansigtet. Det gælder specielt huden omkring kæbelinjen, eller hvis du har begyndende hamsterposer, men endnu ikke har behov for et fuldt ansigtsløft.

Resultatet af et mini ansigtsløft er ikke varigt, og det afhænger specielt af huden og bindevævets kvalitet og elasticitet. Kroppens naturlige aldring fortsætter og vil med tiden ændre resultatet. Hvor hurtigt kroppen ældes er individuelt og afhænger bl.a. af arvelige faktorer, rygning og solpåvirkning. I bedste tilfælde har du en effekt af operationen, som varer op til 5–7 år.
Man begynder at se det endelige resultat af mini ansigtsløft efter 3 måneder, men nogle gange tager processen længere tid. Vær indstillet på, at det kan tage op til 6 måneder og i visse tilfælde helt op til 1 år.
På Lift Clinic koster et mini ansigtsløft fra 30.000 kr. Alle vores priser er vejledende og inklusiv den lovpligtige patientforsikring.

På Lift Clinic kan du låne op til 60.000 kr. rente- og gebyrfrit til din behandling. Du kan således dele betalingen op i mindre bidder uden at skulle betale ekstra for operationen. Vi tilbyder den gratis finansieringsløsning i samarbejde med Resurs Bank, og du kan lave en låneansøgning her på siden.

Du kan genoptage stillesiddende arbejde efter et par dage – de fleste foretrækker at arbejde hjemmefra den første uge. Har du et mere fysisk krævende arbejde, skal du forvente en uges sygemelding. Dette kan du drøfte med din plastikkirurg til forundersøgelsen.
På Lift Clinic kan vi ikke tilbyde operationen til personer med en BMI på over 30. Det skyldes, at der er større risiko forbundet med operationen.
På Lift Clinic foretages et mini ansigtsløft som oftest i lokalbedøvelse, men kan også udføres i fuld bedøvelse, hvilket besluttes til forundersøgelsen.
Operationen varer ca. 2 timer i alt. Snittet lægges foran øret, og huden løsnes næsten frem til mundvigene og ned mod kæbelinjen. Der foretages også en opstramning af den underliggende muskulatur (SMAS-plastik) for at få et mere varigt resultat. Overskydende hud ved øret fjernes herefter, og huden syes afslutningsvist sammen. Ved et mini ansigtsløft foretages der intet løft eller opstramning af huden på halsen. Der sættes papirplaster over sårene, og der lægges til sidst en forbinding omkring hovedet.
Operationen tager ca. 2 timer.
Du skal forvente at opleve smerter i tiden efter dit mini ansigtsløft. Inden du udskrives, sikrer vi os, at du er godt smertedækket og forberedt på, hvordan du skal forholde dig, når du kommer hjem. Det er individuelt, hvor mange smerter der er forbundet med operationen.

Det er en kraftig anbefaling, at du stopper med rygning og e-cigaretter 6 uger før og 6 uger efter operationen, da der er højere risiko for lungeproblemer, nedsat sårheling og infektioner efter operationen. Starter du med at ryge igen, anbefales det tidligst 6 uger efter operationen af hensyn til sårheling og det bedst mulige resultat. Man kan godt bruge rygestopmedicin (nikotinplaster og nikotin-tyggegummi).

Hvis du drikker mindre end 7 genstande pr. uge som kvinde og mindre end 14 genstande pr. uge som mand har du en lav risiko for at blive syg som følge af alkoholindtag i forbindelse med din operation. Vi anbefaler, at du i dette tilfælde helt stopper med alkoholindtag 4 uger før operationen for at mindske risikoen for komplikationer som infektion, blødning og dårlig sårheling.

I tilfælde af lokalbedøvelse vil man typisk være klar til at tage hjem ca. 1 time efter operationen. Hvis man derimod har været i fuld bedøvelse, vil man som oftest være klar til at tage hjem 2-3 timer efter operationen.

Du kan tage brusebad efter 3 dage, men kun fra halsen og ned. Du skal vente med at få hovedet under vand, indtil hovedbandagen er fjernet efter 7 dage. Lad operationssårene lufttørre eller tør med et rent håndklæde.

Undgå sauna, dampbade og svømmehal de første 4 uger efter operationen – operationssårene skal først være helet, dvs. ingen synlige sårskorper.

Det er vigtigt, at du ikke får hovedet under hjertehøjde den første uge efter operationen. Vi anbefaler, at du den første uge ligger på ryggen med hovedet højt. Læg med fordel et par ekstra puder i ryggen.
Hovedforbindingen, som du får på efter operationen, skal bruges de første 7 dage – både dag og nat. Den kan med fordel anvendes i længere tid.
Efter operationen bør man ikke lave fysisk hårdt arbejde og sport i ca. 4 uger, hvorefter man kan starte langsomt op igen. Man må gerne gå ture og bevæge sig almindeligt.
De første 4 uger efter operationen bør du holde et lavere aktivitetsniveau og undgå tunge løft.
Du må selv køre bil, når du føler dig klar til det, men den første uge skal du være opmærksom på, at du skal kunne dreje hovedet normalt. Du må ikke køre bil, hvis du tager stærk smertestillende medicin.
Det er helt normalt, at der forekommer blå mærker og misfarvning af området. Dette vil typisk aftage inden for et par uger.

Nej, det er ikke farligt at få et mini ansigtsløft, men som ved alle kosmetiske indgreb, så er der en lille risiko for komplikationer. Det tager vi selvfølgelig højde for her på Lift Clinic. Til forundersøgelsen vil du blive informeret om de risici, der er forbundet med operationen. Du kan læse mere her på siden.

Arrene placeres som oftest foran øret og er placeret meget diskret.
Det er individuelt, hvordan ar heler. Har man tidligere haft problemer med uskøn ardannelse, så kan man også forvente det ved denne operation. Det er vigtigt at oplyse om dette til forundersøgelsen.

Når sårene er helet helt op og skorpen falder af, så bør du smøre dine ar med et plejeprodukt 1-2 gange om dagen. Vi anbefaler IS Clinical SHEALD Recovery Balm. Cremen stimulerer dannelsen af nye hudceller, fremmer hurtig heling og hjælper med at forebygge ar-dannelse. Vi anbefaler, at du som minimum smører arrene i 3 måneder. Det kan dog være effektivt at smøre arrene i op til 6 måneder efter operationen.

Derudover er det utrolig vigtigt, at du beskytter dine ar mod sollys de første 12 måneder. Vi anbefaler, at du bruger solcreme med solfaktor 50.

Det er ikke muligt at få et mini ansigtsløft betalt af det offentlige, da det vil blive vurderet som en “kosmetisk indikation”. Desuden kan vi hos Lift Clinic ikke tilbyde nogen former for operationer med henvisning fra det offentlige.