Gratis forundersøgelser i København. Book tid

Gratis forundersøgelser i Kbh. Book tid.

Arkorrektion

En arkorrektion er et kirurgisk indgreb til dig, der har et uskønt ar, der generer dig kosmetisk og/eller fysisk. Der kan være forskellige årsager til, at man har fået arret, men uanset årsag er det som oftest muligt at korrigere arret med en arkorrektion.
En arkorrektion foregår ved, at man erstatter det generende ar med et nyt ar, der er pænere og ikke generer fysisk.
Operationstiden er typisk mellem 1-3 timer afhængig af arrets omfang.

Prisen på en arkorrektion afhænger af operationens omfang. Prisen starter fra 7.500 kr., og man får den endelige pris til forundersøgelsen.

På Lift Clinic kan du låne til din arkorrektion rente- og gebyrfrit. Du kan således dele betalingen op i mindre bidder uden at skulle betale ekstra for operationen. Vi tilbyder finansieringsløsningen i samarbejde med Resurs Bank, og du kan lave en låneansøgning her på siden.

På Lift Clinic foretages arkorrektioner i både lokalbedøvelse og fuld bedøvelse. Dette aftales med plastikkirurgen til forundersøgelsen.

En arkorrektion er et mindre kirurgisk indgreb og langt de fleste kan genoptage stillesiddende arbejde efter et par dage eller dagen efter. Har du et mere fysisk krævende job, skal du forvente 1 uges sygemelding.

Langt de fleste vil blot opleve milde smerter i dagene efter operationen. Dette kan lindres med smertestillende medicin.

Du kan forvente, at der går op til 6 måneder, før du kan se resultatet af en arkorrektion. I nogle tilfælde kan der gå op til et år, før at arret er blegnet og helet helt.
På Lift Clinic kan vi ikke tilbyde en arkorrektion til personer med en BMI på over 30. Det skyldes, at der er større risiko forbundet med operationen og bedøvelsen.

Det er en kraftig anbefaling, at du stopper med rygning og e-cigaretter 6 uger før og 6 uger efter operationen, da der er højere risiko for lungeproblemer, nedsat sårheling og infektioner efter operationen. Starter du med at ryge igen, anbefales det tidligst 6 uger efter operationen af hensyn til sårheling og det bedst mulige resultat. Man kan godt bruge rygestopmedicin (nikotinplaster og nikotin-tyggegummi).

Hvis du drikker mindre end 7 genstande pr. uge som kvinde og mindre end 14 genstande pr. uge som mand har du en lav risiko for at blive syg som følge af alkoholindtag i forbindelse med din operation. Vi anbefaler, at du i dette tilfælde helt stopper med alkoholindtag 4 uger før operationen for at mindske risikoen for komplikationer som infektion, blødning og dårlig sårheling.

Hvis du har været i fuld bedøvelse, så vil du formentlig være klar til at tage hjem efter ca. 1-2 timer. Hvis du derimod har været i lokalbedøvelse, så vil du være klar til at tage hjem efter 30-60 min.

2-3 dage efter din arkorrektion kan du forsigtigt gå i brusebad uden at vaske eller gnubbe operationssåret direkte. Tør med et rent håndklæde. Når trådene er fjernet eller opløst, kan du bade som vanligt.

Undgå sauna, dampbade og svømmehal de første 4 uger efter operationen – operationssårene skal først være helet, dvs. ingen synlige sårskorper.

Du kan langsomt begynde at træne eller dyrke sport efter 4 uger. Vi anbefaler desuden, at du undgår tunge løft de første 4 uger efter operationen. Du kan bevæge dig rundt og gå ture, når du vil.
Du må selv køre bil, når du føler dig klar til det. Du må ikke køre bil, hvis du tager stærk smertestillende medicin.
Det er helt normalt, at der forekommer blå mærker og misfarvning af operationsområdet. Dette vil typisk aftage inden for et par uger.

Når sårene er helet helt op og skorperne falder af, så bør du smøre dine ar med et plejeprodukt 1-2 gange om dagen. Vi anbefaler IS Clinical SHEALD Recovery Balm. Cremen stimulerer dannelsen af nye hudceller, fremmer hurtig heling og hjælper med at forebygge ar-dannelse. Vi anbefaler, at du som minimum smører dine ar i 3 måneder. Det kan dog være effektivt at smøre arrene i op til 6 måneder efter operationen.

Derudover er det utrolig vigtigt, at du beskytter dine ar mod sollys de første 12 måneder. Vi anbefaler, at du bruger solcreme med solfaktor 50.

Som oftest vil man få et flottere ar efter en arkorrektion, men i værste fald kan man risikere, at det nye ar heler dårligere op end oprindelige ar.
Det er individuelt, hvordan ar heler, og har du tidligere haft problemer med ardannelse og uskønne ar, så kan du også forvente det ved denne operation. Det er derfor vigtigt at oplyse om dette til forundersøgelsen.
Nej, det er ikke farligt at få en arkorrektion, og det er et mindre kirurgisk indgreb, der er få komplikationer forbundet med. Dog er der, som ved alle kirurgiske indgreb, en lille risiko for komplikationer, og dem tager vi selvfølgelig højde for her på Lift Clinic. Til forundersøgelsen vil vi informere dig om de risici, der er forbundet med en arkorrektion.
I langt de fleste tilfælde er det ikke muligt at få en arkorrektion betalt af det offentlige, da det vil blive vurderet som en “kosmetisk indikation. Desuden kan vi hos Lift Clinic ikke tilbyde nogen former for operationer med henvisning fra det offentlige.