Trådløft

Et trådløft er en ikke-kirurgisk behandling, hvor man kan få en mindre opstramning af huden i ansigtet. Læs mere her på siden.

Mænd og kvinder der er kosmetisk generet af, at huden i ansigtet er blevet en smule løs.
Der er typisk tale om personer, som ikke har nok løs hud eller er for ung til, at man vil anbefale et kirurgisk ansigtsløft.

Resultatet af et trådløft er ikke varigt og afhænger af hudens og bindevævets kvalitet og elasticitet. Trådene er lavet af et selvopløseligt materiale, så effekten vil forsvinde efter 18-24 mdr.

Prisen på et trådløft afhænger af området og koster fra 8.000 kr. Priserne er vejledende og inklusiv den lovpligtige patientforsikring. Se alle priser her på siden.

Det endelige resultat af et trådløft ses efter ca. 10-14 dage, når hævelsen har lagt sig.

På Lift Clinic kan du låne til dit trådløft rente- og gebyrfrit – 0 kr. i gebyr og 0% i renter. Du kan læse mere om vores finansieringsløsning med Resurs Bank her på siden.

På Lift Clinic har vi ikke en BMI-grænse på et trådløft, da det ikke er en kirurgisk indgreb, og da en for høj BMI ikke udgør en større risiko i forbindelse med behandlingen.

Et trådløft foregår ved, at plastikkirurgen indfører en tynd nål med en tråd under huden i det behandlede område. Tråden kommer i en kanyle, som forhindrer, at nerver og vigtige blodkar beskadiges under behandlingen.

Når tråden har den rigtige placering, så trækkes nålen retur, og tråden forbliver liggende i huden. Til slut trækkes i tråden for at få huden i den ønskede placering.

Man vil som oftest lægge 6 tråde ind på hver side af ansigtet.
På Lift Clinic gør vi brug af PDO tråde fra Rainbow Threads.
Et trådløft tager ca. 30-45 minutter.
På Lift Clinic foretages et trådløft i lokalbedøvelse.
Der er ikke behov for at være sygemeldt efter et trådløft, og du kan genoptage dit arbejde umiddelbart efter behandlingen.
Man vil som oftest være klar til at tage hjem 15-30 min. efter et trådløft.
Du skal forvente at opleve milde smerter og ømhed under behandlingen og i de første par dage efter behandlingen. Dette kan lindres med smertestillende medicin.
Efter 1 dag kan du gå i brusebad uden at vaske eller gnubbe på området, hvor trådene er lagt.
Du må sove, som du finder det behageligt. Det fleste vil foretrække at sove på ryggen de første par dage efter behandlingen.
Du skal undgå motion og tunge løft den første uge efter et trådløft. Det er vigtigt, at du undgår at få puls og blodtryk i vejret.
Du må køre bil umiddelbart efter indgrebet. Du må ikke køre bil, hvis du tager stærk smertestillende medicin.
Det behandlede område vil være en smule hævet i dagene efter dit trådløft, og du vil sandsynligvis få blå mærker, som vil aftage løbende.

Der kommer et lille ar på et par mm ved indstiksstedet, men det er sjældent synligt i mere end nogle få uger.

Et trådløft er et sikkert indgreb med få komplikationer. Dog er der som ved alle andre kosmetiske behandlinger en lille risiko for komplikationer, som du kan læse om her på siden.

I nogle tilfælde, men dette skal man kontakte egen læge omkring. Hos Lift Clinic kan vi ikke tilbyde nogen former for behandlinger med henvisning fra det offentlige.