Kirurgisk læbeløft

Laser hudforyngelse -
fraktioneret CO2

En fraktioneret CO2 laserbehandling er en utrolig god behandling, hvis du har solskadet hud og/eller moderate til svære rynker og bruges langt overvejende til ansigt, hals, bryst og hænder. Behandlingen aktiverer hudens naturlige reparationsprocesser og bindevævsstimulation både i overhuden og læderhuden. Dette medfører generel hudfornyelse, rynkereduktion, mere jævn og glat hud samt opstramning af huden. CO2-laseren udsender lys på en bølgelængde, der absorberes i vand. Når laserstrålen rammer huden, vil vævet varmes op og fordampe.

På Lift Clinic udføres behandlingen af vores erfarne hudlæge Ann-Kathrine Rossau.

Laser - fraktioneret CO2

Fra 2.500,-

Under behandlingen

Let ubehag

Downtid

Ingen

Behandlingstid

30-60 min.

Fuld effekt

Gradvist efter 2 uger

Fraktioneret CO2
til ar og strækmærker

Det kan være svært at gøre noget ved ar og strækmærker, men en CO2 laserbehandling giver gode resultater.

Behandlingen aktiverer hudens naturlige reparationsprocesser og bindevævsstimulation både i overhuden og læderhuden. Dette medfører en ar- og strækmærkereduktion, en mere jævn og glat hud samt en generel opstramning af huden.

Ansigtsløft

Før- og efterbilleder

Kvinden på billedet har fået foretaget en full face fraktioneret CO2 laserbehandling af vores erfarne hudlæge Ann-Kathrine Rossau. Tryk på knappen nedenfor for at se flere før- og efterbilleder. Tryk på knappen nedenfor for at se flere før- og efterbilleder.

Anbefaling / Pernille fra Aarhus C

❝Så snart man træder ind af døren føler man sig i trygge hænder. Alle på klinikken er meget professionelle og erfarne. Der bliver både lyttet til ens ønsker, men også vurderet hvad der er æstetisk pænt til kroppen, hvilket jeg synes er fantastisk. Jeg er utrolig tilfreds med resultatet, som både er naturligt og smukt. Jeg vil til enhver tid anbefale Lift Clinic❞

Pernille anbefaling

Resultatet af behandlingen er en permanent hudforyngelse, men hudens naturlige aldringsproces fortsætter naturligvis efter behandlingen, og der vil med tiden opstå nye aldersbetingede forandringer. Efter 3 behandlinger med 2-3 måneders interval vil din hud se 5-10 år yngre ud.

En fraktioneret CO2 laserbehandling giver næsten altid gode resultater, men som med så mange andre behandlinger kan resultatet variere fra person til person. For et optimalt resultat anbefaler vi som tidligere nævnt 3 behandlinger med 2 måneders interval, men man vil også kunne opnå et fint resultat ved blot at gentage behandlingen efter 6 måneder.

Udover sårdannelse, rødme og hævelse kan der være en brændende fornemmelse der føles som solskoldning efter behandlingen. Hvis du oplever tiltagende smerter i huden i dagene efter behandlingen, bør du vurderes af en læge, da dette kan være tegn på infektion.

Rødme er almindeligt og vil svinde gradvist over uger/måneder alt efter, hvor kraftig behandlingen har været. Har du kun fået behandlet en del af ansigtet, vil der efter opheling være en mere eller mindre synlig overgang mellem behandlet og ikke-behandlet hud, som vil svinde efter få uger.

I sjældne tilfælde ses ardannelse efter behandlingen. Dette sker som oftest, hvis der har været infektion i området i ophelingsfasen. Der kan forekomme pigmentforstyrrelser i de behandlede områder, således at områderne bliver lysere eller mørkere end den omgivende hud. Risikoen for dette er størst, hvis man er solbrun eller i forvejen er mørk i huden. Forandringerne er vanskelige at behandle, men vil oftest normaliseres igen i løbet af måneder til år.

Før behandlingen vil du få en konsultation hos hudlægen, hvor der taget et foto til dokumentation og behandlingen planlægges. Hvis du har tendens til herpesudbrud (forkølelsessår), skal du oplyse lægen om dette, da laserbehandling kan forårsage et udbrud. Lægen vil da udskrive forebyggende behandling mod herpes i form af tabl. Valaciclovir 500 mg x 2 dagl. i 5 dage med opstart dagen før behandlingen.

Du må ikke være solbrun på behandlingstidspunktet, og der må heller ikke anvendes selvbruner.
Gravide og ammende kvinder behandles ikke og ej heller personer der har tendens til at danne tykke ar (Keloid). For forbedret effekt kan du optil behandlingen behandle med a-vitamincreme, peelinger eller andre eksfolierende produkter – Dette kan planlægges ved forundersøgelsen.

Fertile kvinder bør i sommerhalvåret anvende pigmentreducerende creme i måneden op til behandling samt den efterfølgende måned for at mindske risiko for pigmentskjolder i huden.
Din hud skal være afrenset, når du møder til behandlingen.

Du kan med fordel tage smertestillende tabletter (1 gram Panodil og/eller 400mg Ibuprofen) hjemmefra, hvis du tåler det. Gerne 1-1,5 time forud for behandlingen.

Minimum 1 time før behandlingen skal der på de områder, der skal behandles påsmøres Tapin eller EMLA, som kan købes i håndkøb på apoteket. Efter påsmøring skal du lægge et stykke husholdningsfilm henover området for at effekten af lokalbedøvelsen bliver mere potent.

Behandlingen tager 30-60 minutter alt efter, hvilke/-t område du skal have behandlet. Du vil kunne mærke behandlingen, selvom din hud er bedøvet, og du har taget smertestillende medicin hjemmefra, men de fleste beskriver følelsen som ubehagelig mere end smertefuld.

Efter behandlingen vil din hud blive renset med vand og gaze. For at mindske hævelsen kan det behandlede område afkøles med ispose. Da behandlingen medfører en masse små sår i hele det behandlede område, vil du for at forebygge infektion skulle tage Dicloxacillin kapsler 1 g x 3 i 5 dage.

Efter behandlingen vil huden være rød, og du vil kunne se små overfladiske hvide prikker, og du vil have en brændende fornemmelse i huden som oftest aftager i indenfor 1-2 timer ( du kan evt. anvende en ispose i rent viskestykke på ansigtet, når du kommer hjem). Rødmen vil vare 3-5 dage, og der kan tilkomme hævelse. Huden vil synes mere mørk i dagene efter behandlingen på grund af skorpedannelsen.

På ca, 3.-5. dage vil afskalningsprocessen begynde, og huden vil oftest være helet fuldstændigt op efter 10-12 dage. Efter opheling kan der hos nogle være fortsat rødme i huden. Denne vil gradvist aftage.
De fleste personer der får behandling med fraktioneret CO2 vælger at holde 4-5 fridage efter behandlingen, men der er som sådan ingen restriktioner, så længe du har et ”rent” arbejde (kontorarbejde eller lignende)