Kirurgisk læbeløft

Fraktioneret CO2 -
til ar og strækmærker

Det er meget individuelt, hvordan man danner ar. Nogle danner forhøjede tykke ar, nogle acne ar, mens andre danner ingen eller nærved usynlige ar. Det samme gælder for strækmærker. Der er nogle, der har tendens til at danne strækmærker ved vækst, graviditet eller lign. Det kan være svært at gøre noget ved ar og strækmærker, men især CO2 laseren giver nogle rigtig fine resultater.

Behandlingen aktiverer hudens naturlige reparationsprocesser og bindevævsstimulation både i overhuden og læderhuden. Dette medfører en generel hudfornyelse, ar- og strækmærkereduktion, mere jævn og glat hud samt en opstramning af huden. På Lift Clinic udføres behandlingen af vores erfarne hudlæge Ann-Kathrine Rossau.

Laser - fraktioneret CO2

Fra 2.500,-

Under behandlingen

Let ubehag

Downtid

Ingen

Behandlingstid

20-60 min.

Fuld effekt

Gradvist efter 2 uger

Behandlingen

CO2-laseren udsender lys på en bølgelængde, der absorberes i vand. Når laserstrålen rammer huden, vil vævet varmes op og fordampe. Behandleren vil kunne justere både tætheden samt den energi, der skal behandles med alt efter, hvilken effekt der ønskes.

Oftest vil der skulle 3-4 behandlinger med minimum 6 ugers intervaller for at få et tilfredsstillende resultat.

Ansigtsløft
Pernille anbefaling

Anbefaling / Pernille fra Aarhus C

❝Så snart man træder ind af døren føler man sig i trygge hænder. Alle på klinikken er meget professionelle og erfarne. Der bliver både lyttet til ens ønsker, men også vurderet hvad der er æstetisk pænt til kroppen, hvilket jeg synes er fantastisk. Jeg er utrolig tilfreds med resultatet, som både er naturligt og smukt. Jeg vil til enhver tid anbefale Lift Clinic❞

Fraktioneret CO2 giver næsten altid gode resultater, men som med så mange andre behandlinger kan resultatet variere fra person til person.

Før behandlingen vil du få en konsultation hos hudlægen, hvor din behandling planlægges. For at undgå infektion i huden vil du alt efter omfanget af din behandling skulle tage en antibiotika-kur (Dicillin) så evt. allergi er også vigtig at oplyse læge om. Du må ikke være solbrun på behandlingstidspunktet, og der må heller ikke anvendes selvbruner. Gravide og ammende kvinder behandles ikke og ej heller personer, der har tendens til at danne tykke ar (Keloid).

For forbedret effekt kan du op til behandlingen behandles med a-vitamincreme, peelinger eller andre eksfolierende produkter. Dette kan planlægges ved forundersøgelsen.

Fertile kvinder bør i sommerhalvåret anvende pigmentreducerende creme i måneden op til behandling samt den efterfølgende måned for at mindske risiko for pigmentskjolder i huden.

Din hud skal være afrenset, når du møder til behandlingen. Du kan med fordel tage smertestillende tabletter (1 gram Panodil og/eller 400mg. Ibuprofen) hjemmefra, hvis du tåler det. Gerne 1-1,5 time forud for behandlingen. Minimum 1 time før behandlingen skal der på de områder, der skal behandles, påsmøres Tapin eller EMLA, som kan købes i håndkøb på apoteket. Dette kan enten gøres hjemmefra, eller du kan møde i klinikken 1 time før behandlingen.

Udover sårdannelse, rødme og hævelse kan der være en brændende fornemmelse der føles som solskoldning efter behandlingen. Hvis du oplever tiltagende smerter i huden i dagene efter behandlingen, bør du vurderes af en læge, da dette kan være tegn på infektion.

Rødme er almindeligt og vil svinde gradvist over uger/måneder alt efter, hvor kraftig behandlingen har været. Har du kun fået behandlet en del af ansigtet, vil der efter opheling være en mere eller mindre synlig overgang mellem behandlet og ikke-behandlet hud, som vil svinde efter få uger.

I sjældne tilfælde ses ardannelse efter behandlingen. Dette sker som oftest, hvis der har været infektion i området i ophelingsfasen. Der kan forekomme pigmentforstyrrelser i de behandlede områder, således at områderne bliver lysere eller mørkere end den omgivende hud. Risikoen for dette er størst, hvis man er solbrun eller i forvejen er mørk i huden. Forandringerne er vanskelige at behandle, men vil oftest normaliseres igen i løbet af måneder til år.

Behandlingen tager 20-60 minutter alt efter, hvilke områder du skal have behandlet. Du vil kunne mærke behandlingen, selvom din hud er bedøvet, og du har taget smertestillende medicin hjemmefra, men de fleste beskriver følelsen som ubehagelig mere end smertefuld.

Efter behandlingen vil din hud blive renset med vand og gaze. For at mindske hævelsen kan det behandlede område afkøles med ispose, når du kommer hjem. Da behandlingen medfører en masse små sår i hele det behandlede område, vil du ved behandling af større områder for at forebygge infektion skulle tage Dicloxacillin kapsler 1 g. 3 gange dagligt i 5 dage.

Efter behandlingen vil huden være rød, og du vil kunne se små overfladiske hvide prikker, og du vil have en brændende fornemmelse i huden, som oftest aftager i indenfor 1-2 timer. Rødmen vil vare 3-5 dage, og der kan tilkomme hævelse. Huden vil synes mere mørk i dagene efter behandlingen på grund af skorpedannelsen. På ca 3.-5. dage vil afskalningsprocessen begynde og huden vil oftest være helet fuldstændigt op efter 10-12 dage. Efter opheling kan der hos nogle være fortsat rødme i huden. Denne vil gradvist aftage.

Du skal vaske det behandlede område mindst 2 gange dagligt med lunkent vand og evt. en mild sæbe og herefter duppes området tørt med rent håndklæde eller gaze.

Herefter påsmøres de første 4 dage Fucidin salve, som er en antibiotikasalve. Ved behov for fugt kan Cicaplast gel b5 fra La Roche Posay eller anden post procedure creme anvendes. Det er vigtig at huden holdes fugtet, da der er stor risiko for ardannelse, hvis huden tørrer ud. Det anbefales at huden smøres jævnligt, indtil huden er helet fuldstændigt. Hvis huden i løbet af dagen væsker, duppes huden med rene papirservietter eller gaze, og der smøres efter med Cicaplast.

Du må gå i bad dagen efter behandlingen, og vasker du hår, sker der ikke noget ved, at du får shampoo ned i ansigtet, så længe du skyller forsigtigt efter med rent vand. For at undgå pigmentforandringer er det vigtigt at undgå direkte sol og solarium i mindst 3 måneder efter behandlingen. Brug solcreme SPF 30-50, hvis du opholder dig udenfor.