Kirurgisk læbeløft

Akne behandling

Akne er en almindelig hudlidelse, der rammer de fleste unge mennesker. Det er en betændelsestilstand, der ses ved bumser, hudorme og røde knopper lokaliseret i ansigt og opadtil på bryst og ryg. I nogle tilfælde kan tilstanden være så udtalt, at en akne behandling er nødvendig for at undgå ardannelse. En svær grad af akne kan også opstå senere hen i livet og er i mange tilfælde socialt hæmmende. En behandling kan derfor være med til at forbedre livskvaliteten samt forebygge ardannelse.

Hos Lift Clinic tilbyder vi medicinsk behandling af svær akne hos vores hudlæge Ann-Kathrine Rossau. Hun kan desuden behandle akne ar med CO2 laseren. I tilfælde af let eller moderat akne, vil du få et tilpasset behandlingsforløb, der som ofte vil være en kombination af peels og laserbehandlinger. Læs mere om akne behandling her på siden.

Akne behandling

Fra 2.500,-

Behandling

Medicinsk behandling af svær akne / Behandling af let og moderat akne / Laserbehandling af akne ar med Fraktioneret CO2

Downtid

Afhænger af behandlingen

Fuld effekt

Dette varierer

Medicinsk akne behandling

Er du generet af svær akne, så kan en medicinsk akne behandling med isotretinoin være en mulighed. Undersøgelser har vist, at op til 95 % af dem, som er blevet behandlet med isotretinoin, har opnået langvarig eller permanent effekt af medicinen.

Behandlingen strækker sig typisk over 4-6 måneder. Til forundersøgelsen vil vores erfarne hudlæge Ann-Kathrine Rossau undersøge din hud og foretage en lægefaglig vurdering. Vurderer hun, at der er tale om svær akne, og har du tidligere fået antibiotika uden tilstrækkelig effekt, så vil hun lægge en behandlingsplan tilpasset dig. Til forundersøgelsen vil du blive grundigt informeret om forløbet samt mulige bivirkninger.

Ann-Katrine Rossau
Kirurgisk læbeløft

Behandling af let / moderat akne

Xxx

Behandling af akne ar

Har du tidligere lidt af svær akne, som har efterladt ar i dit ansigt eller på dit bryst, så kan en laserbehandling med fraktioneret CO2 være effektiv.

Det er en laserbehandling, der kun må udføres af hudlæger, og hos Lift Clinic foretages behandlingen af vores hudlæge. Behandlingen aktiverer hudens naturlige reparationsprocesser både i overhuden og læderhuden. Foruden en reduktion af ar, så kan du forvente en mere jævn og glat hud samt en generel hudforyngelse.

Afhængig af omfanget samt dybden af dine ar, skal du forvente 3-4 behandlinger med 2-3 måneders interval for at opnå det ønskede resultat.

Ansigtsløft

Anbefaling / Pernille fra Aarhus C

❝Så snart man træder ind af døren føler man sig i trygge hænder. Alle på klinikken er meget professionelle og erfarne. Der bliver både lyttet til ens ønsker, men også vurderet hvad der er æstetisk pænt til kroppen, hvilket jeg synes er fantastisk. Jeg er utrolig tilfreds med resultatet, som både er naturligt og smukt. Jeg vil til enhver tid anbefale Lift Clinic❞

Pernille anbefaling

Mulige komplikationerne ved medicinsk akne behandling med isotretinoin.

• Det er almindeligt at opleve tør hud i behandlingsperioden.
  • Håret kan føles mindre fedtet end normalt.
  • Slimhinder i øjne og næse kan tørre ud. Dette kan besværliggøre brugen af kontaktlinser og øge risikoen for næseblod. For at undgå at den tørre hud giver eksem, så anbefales det, at man anvender en fed creme på huden. Derudover kan det være en god idé at bruge læbepomade på læber og i næsebor.
  • Undgå at opholde dig i længere perioder i direkte sol, da man lettere kan blive solskoldet. Husk at bruge en solcreme med høj faktor.
  • Muskel- og ledømhed kan forekomme specielt under sportsudøvelse.
  • Depression er en mulig, men sjælden bivirkning. Ved store humørsvingninger bør du opsøge læge.

Før behandlingen vil du få en konsultation hos hudlægen, hvor der taget et foto til dokumentation og behandlingen planlægges. Der er en række forholdsregler, som du kan læse nedenfor.

• Det er ikke tilladt at være bloddonor i behandlingsperioden samt den første måned efter behandlingsophør.
  • Før behandlingen skal du have foretaget en blodprøve samt en graviditetsundersøgelse, hvis du er kvinde. Der vil blive foretaget en graviditetsprøve hver måned.
  • Isotretinoin er fosterbeskadigende. Ved behandling af kvinder er det derfor et krav at anvende sikker prævention i behandlingsperioden samt 1 måned efter behandlingen. Skulle graviditet alligevel indtræffe i denne periode, er abort en nødvendighed.
  • Amning frarådes i behandlingsperioden.

Behandlingsforløbet strækket sig over 4-6 måneder.

Først kommer du til en forundersøgelse, hvor vores hudlæge undersøger din hud og foretager en lægefaglig vurdering af, hvorvidt du bør påbegynde en medicinsk behandling med isotretinoin.

Hvis det vurderes som den rigtige akne behandling til dig, så skal du have foretaget en blodprøve samt en graviditetsundersøgelse, hvis du er kvinde. Dette foretages på xx, og vi bestiller prøverne til dig. Når svarprøverne kommer, vil vores hudlæge udskrive en recept til dig på isotretinoin, som giver adgang til 30 dages behandling.

Hver måned vil du komme i klinikken til kontrol hos vores hudlæge, hvor effekten af behandlingen vurderes. Der udskrives derefter en ny recept på isotretinoin, hvis det vurderes nødvendigt.

Udover sårdannelse, rødme og hævelse kan der være en brændende fornemmelse der føles som solskoldning efter behandlingen. Hvis du oplever tiltagende smerter i huden i dagene efter behandlingen, bør du vurderes af en læge, da dette kan være tegn på infektion.

Rødme er almindeligt og vil svinde gradvist over uger/måneder alt efter, hvor kraftig behandlingen har været. Har du kun fået behandlet en del af ansigtet, vil der efter opheling være en mere eller mindre synlig overgang mellem behandlet og ikke-behandlet hud, som vil svinde efter få uger.

I sjældne tilfælde ses ardannelse efter behandlingen. Dette sker som oftest, hvis der har været infektion i området i ophelingsfasen. Der kan forekomme pigmentforstyrrelser i de behandlede områder, således at områderne bliver lysere eller mørkere end den omgivende hud. Risikoen for dette er størst, hvis man er solbrun eller i forvejen er mørk i huden. Forandringerne er vanskelige at behandle, men vil oftest normaliseres igen i løbet af måneder til år.

Før behandlingen vil du få en konsultation hos hudlægen, hvor der taget et foto til dokumentation og behandlingen planlægges. Hvis du har tendens til herpesudbrud (forkølelsessår), skal du oplyse lægen om dette, da laserbehandling kan forårsage et udbrud. Lægen vil da udskrive forebyggende behandling mod herpes i form af tabl. Valaciclovir 500 mg x 2 dagl. i 5 dage med opstart dagen før behandlingen.

Du må ikke være solbrun på behandlingstidspunktet, og der må heller ikke anvendes selvbruner.
Gravide og ammende kvinder behandles ikke og ej heller personer der har tendens til at danne tykke ar (Keloid). For forbedret effekt kan du optil behandlingen behandle med a-vitamincreme, peelinger eller andre eksfolierende produkter – Dette kan planlægges ved forundersøgelsen.

Fertile kvinder bør i sommerhalvåret anvende pigmentreducerende creme i måneden op til behandling samt den efterfølgende måned for at mindske risiko for pigmentskjolder i huden.
Din hud skal være afrenset, når du møder til behandlingen.

Du kan med fordel tage smertestillende tabletter (1 gram Panodil og/eller 400mg Ibuprofen) hjemmefra, hvis du tåler det. Gerne 1-1,5 time forud for behandlingen.

Minimum 1 time før behandlingen skal der på de områder, der skal behandles påsmøres Tapin eller EMLA, som kan købes i håndkøb på apoteket. Efter påsmøring skal du lægge et stykke husholdningsfilm henover området for at effekten af lokalbedøvelsen bliver mere potent.

Behandlingen tager 30-60 minutter alt efter, hvilke/-t område du skal have behandlet. Du vil kunne mærke behandlingen, selvom din hud er bedøvet, og du har taget smertestillende medicin hjemmefra, men de fleste beskriver følelsen som ubehagelig mere end smertefuld.

Efter behandlingen vil din hud blive renset med vand og gaze. For at mindske hævelsen kan det behandlede område afkøles med ispose. Da behandlingen medfører en masse små sår i hele det behandlede område, vil du for at forebygge infektion skulle tage Dicloxacillin kapsler 1 g x 3 i 5 dage.

Efter behandlingen vil huden være rød, og du vil kunne se små overfladiske hvide prikker, og du vil have en brændende fornemmelse i huden som oftest aftager i indenfor 1-2 timer ( du kan evt. anvende en ispose i rent viskestykke på ansigtet, når du kommer hjem). Rødmen vil vare 3-5 dage, og der kan tilkomme hævelse. Huden vil synes mere mørk i dagene efter behandlingen på grund af skorpedannelsen.

På ca, 3.-5. dage vil afskalningsprocessen begynde, og huden vil oftest være helet fuldstændigt op efter 10-12 dage. Efter opheling kan der hos nogle være fortsat rødme i huden. Denne vil gradvist aftage.
De fleste personer der får behandling med fraktioneret CO2 vælger at holde 4-5 fridage efter behandlingen, men der er som sådan ingen restriktioner, så længe du har et ”rent” arbejde (kontorarbejde eller lignende)